تورهای لحظه آخری پدیده قرن

تورهای لحظه آخری

 تور لحظه آخری چگونه توریست؟

تور لحظه آخری تور  رایجی در صنعت گردشگری است و  افرادی که بطور مرتب با تورها سفر می‌کنند نیز معمولا با آن آشنا هستند اما بسیاری از گردشگران هستند که علیرغم آنکه شرکت در تورهای مسافرتی را تجربه کرده‌اند اما از وجود تورهای لحظه اخری بی‌خبر هستند. در توضیح این مفهوم برای آن دسته از افراد می‌توان اینطور گفت که یک تور لحظه آخری  توری است که هم برای سفرهای داخلی و هم برای سفرهای خارجی می‌توان از آن بهره برد و خدماتی که در این نوع تور عرضه می‌شود نیز تماما مانند خدماتی است که در انواع تورها به مسافران ارائه می‌شود؛ اما وجه تمایز این نوع تورها با تورهای معمولی در این است که این نوع تور همانطور که از اسمش پیدا است در زمانی نزدیک به شروع اجرای تور به فروش می‌رسد و متعاقبا قیمت آن هم ارزان‌تر است. به بیان ساده‌تر گاهی وقتی یک برنامه تور در حال ثبت ‌نام اولیه است ممکن است تعداد افراد شرکت کننده در آن تور به حد نصاب نرسد و از آنجا که هر تور برای تعداد مشخصی از مسافران برنامه‌ریزی شده‌است، در صورتی که تعداد شرکت‌کنندگان تور کمتر از آن میزان باشد شرکت برگزار کننده تور متحمل خسارت مالی زیادی می‌شود. به همین دلیل مسئولان برگزار کننده تور تصمیم می‌گیرند تا در لحظات آخر تور را با قیمتی پایین‌تر به فروش برسانند تا از این طریق بتوانند گردشگران بیشتری را به خرید تور ترغیب کنند و در نهایت از خسارت مالی احتمالی خود جلوگیری کنند. از همین رو می‌توان گفت وجه تمایز اصلی تور لحظه آخری با تور  معمولی در این است که قیمت مقرون به صرفه‌ای دارد و معمولا بازه زمانی کمی تا اجرای تور باقی مانده‌است.

خرید تور لحظه آخری

مزایای خرید تور لحظه آخری به محبوبیت این نوع تورها در میان گردشگرانی که سفر با تور را به عنوان شیوه سفر خود انتخاب می‌کنند، بسیار زیاد است. به همین دلیل هم گردشگران زیادی هستند که تمایل دارند تا اقدام به خرید این نوع تور  کنند.  استقبال زیاد برای خرید تور لحظه آخری باعث  اتمام ظرفیت باقی مانده  تور  لحظه آخری می‌شود. بنابراین اگر شما هم از جمله طرفداران  این نوع تورها هستید لازم است به موقع از زمان برگزاری آنها اطلاع پیدا کنید تا بتوانید در فرصت کوتاهی که برای تکمیل تور باقی است اقدام به رزرو آن کنید و از تور جا نمانید. مسلم است که مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و بررسی لحظه به لحظه گزینه‌های مختلف تورهای لحظه آخری مستلزم صرف وقت و انرژی زیادی است و این احتمال وجود دارد که در زمان مراجعه شما ظرفیت این تورها هم تکمیل شده باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که خرید این تورها را بصورت اینترنتی انجام دهید تا بتوانید بطور مستمر انتخاب‌های موجود را در بازه‌های زمانی کوتاه و به راحتی چک کنید و از آنها مطلع شوید. برای این کار لازم است سایت‌های گردشگری معتبر و البته فعال در این زمینه را دنبال کنید و به طور مرتب برنامه تورها را زیر نظر داشته باشید تا به محض مشاهده تور لحظه آخری برای مقصد مورد نظرتان اقدام به خرید اینترنتی آن کنید

 تور لحظه آخری ارزان 

 مدیریت هزینه‌ها در طول سفر اهمیت بسیاری دارد و مسافرت با تور این مزیت را دارد تا با بودجه‌های مالی مختلف بتوانیم از امکانات مطلوبی برخوردار شویم. در این بین تورهای لحظه آخری معمولا به عنوان تورهای اقتصادی شناخته می‌شوند. اگرچه این موضوع تا حد زیادی درست است اما نمی‌توان آن را به عنوان یک اصل صد در صدی در نظر گرفت. زیرا اصولا تعرفه تورهای لحظه آخری توسط شرکت‌‌ برگزارکننده تور که همگی خدمات را بطور یکجا از تامین‌کنندگان متعدد‌ اجاره کرده‌است، تعیین می‌شود و متاثر از عوامل مختلفی است. بطور مثال اگر یک تور لحظه آخری در زمان تعطیلات و یا بازه‌های پر مسافر برگزار شده باشد، ممکن است هر چه به زمان اجرای تور نزدیک‌تر شویم، با توجه به استقبال تعداد بیشتری از خریداران، با محدود شدن ظرفیت‌ها، قیمت‌ تور هم افزایش پیدا ‌کند. با این حال در بیشتر مواقع اوضاع برعکس پیش می‌رود و برگزارکننده تور لحظه آخری برای تشویق خریداران و تکمیل ظرفیت باقی مانده اقدام به کاهش قیمت تور می‌کند؛ بطوری که نرخ تورهای لحظه آخری تا نصف کاهش یابد.

شبکه های اجتماعی
مرکز تماس

021-88400006