برای مسافرت به ترکیه ویزا لازم است؟

برای سفر به کشور های خارجی داشتن ویزا الزامی می باشد. اما برای سفر به برخی کشور ها نیاز به ویزا نیست. اینکه برای سفر به یک کشور خارجی به ویزا نیاز داشته باشید یا خیر، به مواردی بستگی دارد.

در این مطلب، به برخی از این موارد اشاره می کنیم. ما ایرانی ها برای سفر به برخی کشور های خارجی نیاز به ویزا داریم و برای سفر به برخی کشور های خارجی دیگر به ویزا نیاز نداریم. حال امکان دارد برای شما این سوال بوجود بیاید که، آیا برای مسافرت به ترکیه ویزا لازم است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوال شما را  بدهیم.

ویزا چیست؟

ویزا نوعی مجوز برای ورود به کشور دیگر می باشد، که این مجوز مشروط است. با ویزا فرد تا زمان مشخصی می تواند در آن کشور اقامت داشته باشد. برای گرفتن ویزا باید ضوابط و قواعدی را رعایت کرد با ما همراه باشید، تا در ادامه برخی از این ضوابط و قواعد را برای شما ارائه دهیم.

برخی از روابط و قواعد گرفتن ویزا عبارتند از:

  • معمولاً ویزایی که شما می گیرید در آن مدت زمان اقامت را معین کرده اند.
  • با توجه به تعداد سفر های مسافر به کشور مقصد مدت زمان معین شده برای اقامت فرد قابل تغییر می باشد.
  • بر اساس مصلحت بینی مقامات اداره مهاجرت، این ویزا که توسط اداره مهاجرت کشور ها داده می شود، امکان لغو آن وجود دارد.
  • اعطا ویزا با امضای مسئول مربوطه به شکل برچسب مهر در گذرنامه مسافر یا بقیه مدارک صورت می گیرد.

شرایط دریافت ویزای هر کشور با کشور دیگر متفاوت می باشد. اگر سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید در ایران باشد، برای انجام مراحل باید به آنجا مراجعه کنید. حالت دیگری وجود دارد که سفارت کشوری که قصد سفر به آن را دارید، در ایران نباشد. در این حالت به کشوری که سفارت کشور مقصد در آن باشد برای انجام کار هایی مانند انگشت نگاری و غیره به آنجا باید مراجعه کنید.

آیا برای مسافرت به ترکیه ویزا لازم است؟

در این قسمت به سوال شما درباره اینکه آیا برای مسافرت به ترکیه ویزا لازم است؟ پاسخ خواهیم داد. دو کشور ایران و ترکیه به دلیل روابط خوب و توافق هایی که انجام داده اند ایرانیان بدون دریافت ویزا می توانند به ترکیه سفر کنند. درست است که برای سفر به ترکیه به ویزا احتیاجی نمی باشد. اما مدارک دیگری را باید برای سفر به ترکیه ارائه دهیم. یکی از مدارکی که برای سفر به ترکیه ضروری می باشد، پاسپورت معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار است.

 برای سفر به ترکیه باید کارت ملی خود ترجیحاً هم اصل هم کپی آن را ارائه دهید. هنگام سفر به ترکیه به دلیل خروج از کشور باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید. اگر سفر شما هوایی می باشد، بلیط هواپیما را باید به همراه داشته باشید. اگر سفر شما به صورت زمینی با خودرو می باشد، باید گواهینامه بین المللی و بیمه داشته باشید. در صورت لزوم شما باید بیمه مسافرتی داشته باشید. هنگام سفر باید از حمل انواع دارو و مواد مخدر غیرقانونی خودداری کنید.

نتیجه گیری

در این مطلب، به این سواله که برای مسافرت به ترکیه ویزا لازم است؟ پاسخ دادیم. درست است که برای سفر به ترکیه به ویزا لازم نمی باشد، اما مدارک دیگری را که در متن ذکر شد باید ارائه دهید. یکی از بهترین مجموعه های مهاجرتی مجموعه پدیده قرن می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت پدیده قرن و تلفن 88400006-021 اقدام کنید. خدمات این مجموعه عبارتند از تور ترکیه، تور مسافرتی آسیا، تور اقساطی و تور لحظه آخری می باشد.