میدان تکسیم ترکیه |تور ترکیه | تور استانبول

یکی از کشور های دنیا که جاذبه های گردشگری و مکان های تفریحی بسیاری دارد ترکیه می باشد کشور ترکیه یکی از مکان هایی می باشد، که ایرانیان آن را برای سفر انتخاب می کنند یکی از مکان های دیدنی ترکیه میدان تکسیم ترکیه می باشد، که در این مطلب بیشتر درباره این میدان و جذابیت هایش برای شما می نویسیم. برای سفر به ترکیه و انتخاب تور ترکیه مناسب آژانس مسافرتی از اهمیت بسیاری برخوردار است اگر به دنبال آژانس مسافرتی خوب و معتبر هستید تا انتهای مطلب همراه ما باشید. این آژانس تور هایی مانند تور ترکیه، تور اقساطی و… را برگزار می کند.

میدان تکسیم ترکیه

ترکیه و ویژگی های آن

کشور ترکیه از جاذبه های بسیاری برخوردار می باشد. این کشور از نظر جغرافیایی در دو قاره قرار می گیرد. بخشی از ترکیه در قاره آسیا و بخش دیگر آن در قاره اروپا قرار دارد. البته قسمت کوچکی از این کشور جزو قاره اروپا قرار می گیرد. قسمت آسیایی کشور ترکیه از قسمت اروپایی آن بیشتر می باشد. واحد پول کشور ترکیه لیر می باشد. ترکیه غذا های متنوع و خوشمزه ای دارد. یکی از خوراکی های معروف و خوشمزه ترکی که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، باقلوا می باشد. آنکارا پایتخت کشور ترکیه می باشد، که جزو شهر های مهم آن نیز هست. کشور ترکیه شهر های مهمی دارد، که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

شهر های مهم ترکیه عبارتند از:

  • آنکارا
  • استانبول
  • ازمیر
  • آنتالیا
  • آنالیا
  • بدروم
  • قونیه
  • وان

ترکیه شهر های اروپایی نیز دارد که عبارتند از:

·      اینآدا:

اینآدا مرز مشترک ترکیه با بلغارستان می باشد.

·      تکیرداغ:

مجارستان و بلغارستان در تکیرداغ کنسولگری های افتخاری دارند.

·      چورلو:

یکی دیگر از شهر های استان تکیر داغ چورلو می باشد.

·      استانبول:

دو قسمت آسیایی و اروپایی را شامل می شود. مهمترین شهر اروپایی این کشور استانبول می باشد.

کشور ترکیه مکان های دیدنی بسیاری مانند مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، جزیره بیوکادا، میدان تکسیم و… دارد. در این مطلب میدان تکسیم ترکیه و ویژگی های آن را بررسی می کنیم.

میدان تکسیم و ویژگی های آن

میدان تکسیم ترکیه در شهر استانبول قرار دارد. در این مطلب به ویژگی های این میدان شلوغ و زیبا می پردازیم. در قسمت اروپایی ترکیه و در منطقه بی اوغلو در انتهای شرق خیابان استقلال یکی از جاذبه های توریستی این شهر واقع شده است. بنای یادبود جمهوری در مرکز میدان تکسیم می باشد. میدان تکسیم به عنوان نماد جمهوری مدرن شناخته می شود. در این منطقه با توجه به بافت قدیمی هم بناهای تاریخی و قدیمی و هم ساختمان های مدرن به چشم می خورند.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا اسم این میدان تکسیم است. علت نامگذاری میدان تکسیم وجود آب انبار بزرگ سنگی در ضلع غربی این میدان می باشد. توضیع یا تقسیم معنای فارسی کلمه تکسیم می باشد. جمع آوری جریان اصلی آب از شمال استانبول در این میدان صورت می گرفت و به سایر مناطق شهر توزیع می شد.

مکان های دیدنی اطراف میدان تکسیم ترکیه

همانطور که پیشتر گفتیم، میدان تکسیم ترکیه جاذبه های دیدنی زیادی دارد. مرکز فرهنگی آتاتورک یکی از جاذبه های دیدنی این مکان گردشگری به حساب می آید، که در نزدیکی این میدان واقع شده است. این مرکز ابتدا در سال ۱۹۶۹ با نام کاخ فرهنگی استانبول افتتاح شد. پس از دچار به آتش سوزی در سال ۱۹۷۰، در سال ۱۹۷۸ پس از بازسازی نام آن به مرکز فرهنگی آتاتورک تغییر کرد.

مکان دیگر اطراف میدان تکسیم خیابان استقلال می باشد. این خیابان دلیل شهرت میدان تکسیم ترکیه است. حدوداً ۲ کیلومتر طول خیابان استقلال است. کافه ها و رستوران هایی در این خیابان پیاده رو وجود دارند. همچنین برگزاری نمایش در خیابان استقلال انجام می شود. این خیابان مناسب پیاده روی طولانی می باشد. گل سرسبد اطراف میدان تکسیم ترکیه مسجد تکسیم است. این مسجد با ظرفیت ۴۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ توسط رئیس جمهور ترکیه افتتاح شد.

در میدان تکسیم ترکیه مجسمه معروفی وجود دارد، که دیگر دیدنی این میدان به حساب می آید. مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار جمهوری ترکیه بود، که این مجسمه برای گرامی داشته او ساخته شد. در این مجسمه چهره هایی که نماد پایه و جمهوری ترکیه بودن، وجود دارد. آتاتورک، عصمت اینونو و مارشال فوزی چخماق در نمای جنوبی مجسمه در جلو قرار دارند و عقب تر چهره های دیگر به چشم می خورند.

مکان های دیدنی دیگر اطراف میدان تکسیم ترکیه شامل برج گالاتا، محله های جهانگیر و چوکورجوما، پارک گزی و… می باشند.

گردش در میدان تقسیم ترکیه

نتیجه گیری

در این مطلب، میدان تکسیم ترکیه و ویژگی های آن و جاذبه های دیدنی اطراف آن را بررسی کردیم. این میدان یکی از جاذبه های زیبای این کشور می باشد. همانطور که در ابتدا به شما قول دادیم، یکی از بهترین آژانس های مسافرتی را به شما معرفی می کنیم. این آژانس هواپیمایی پدیده قرن نام دارد. این آژانس تور های بسیاری را مانند تور مسافرتی آسیا، تور اقتصادی، تور لحظه آخری، تور ترکیه و تور های دیگری را برگزار می کند. راه های ارتباطی با آژانس مسافرتی پدیده قرن از طریق سایت و شماره تلفن آن می باشد. شماره تلفن آژانس پدیده قرن 02188400006 می باشد.