تور سن پترزبورگ

مشاوره و رزرو تور

021-88400006
09124010668

اطلاعات سن پترزبورگ

سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای دنیاست و تمام آنچه که نیاز هست تا سفری فراموش نشدنی و خاطره انگیز داشته باشید را در خود جای داده است. آثار هنری با کیفیت،‌ معماری خیره کننده و پرکار، تاریخچه ای با شکوه و سنت های فرهنگی غنی همه و همه این شهر را به یکی از محبوب ترین مقاصد دنیا بدل کرده است.

 

می توان از سن پترزبورگ (یا سنت پترزبورگ) بعد از مسکو به عنوان دومین شهر و بندر مهم روسیه در دریای بالتیک نام برد. شهری که در 27 ماه مه سال 1703 در کناره های رود نوا و شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک به دستور پتر کبیر ساخته شد. نام این شهر زیبا در سال 1914 از سن پترزبورگ به پتروگراد و در سال 1924 به لنینگراد تغیر یافت اما مجدداً در سال 1991 به نام اولیه اش یعنی سن پترزبورگ بازگشت.

 

بر اساس آخرین برآوردهای رسمی و نتایج سرشماری جمعیت سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه بعد از مسکو 5 میلیون و 281 هزار و 579 نفر اعلام شده است.

سن پترزبورگ آب و هوای مرطوب قاره ای دارد اما تاثیر گردبادهای دریای بالتیک باعث می شود که تابستان هایش گرم، مرطوب و کوتاه و زمستان هایش سرد، مرطوب و طولانی باشد.

 

موزه آرمیتاژ

موزه آرمیتاژ سن پترزبورگ مشهورترین و پربازدیدترین جاذبه این شهر است و تمام کسانی که به این مقصد سفر می کنند حتما به دیدن این موزه منحصر به فرد نیز می روند. این موزه بیشتر آثار تاریخی، هنری و فرهنگی را به نمایش می گذارد و دومین موزه بزرگ دنیا به شمار می رود. زمان تاسیس موزه آرمیتاژ به سال ۱۷۶۴ باز می گردد و هر سال در تاریخ ۷ دسامبر جشنی به این مناسبت برگزار می شود.

 

کلیسای ناجی در خون

این کلیسای پنج گنبدی یکی از مهمترین دیدنی های شهر سن پترزبورگ است و زمان ساخت آن به سالهای ۱۸۸۳ تا ۱۹۰۷ باز می گردد. این کلیسا در یادبود ترور الکساندر دوم ساخته شد و خانواده سلطنتی روسیه برای امور شخصی خود از این کلیسا استفاده می کردند. نقاشی ها و دیوارنگاره های آن با ۷۰۰۰ متر مربع کاشی همراه با تزیینات و طراحی بیرونی فوق العاده این کلیسا نمونه ای عالی از هنر معماری در روسیه است.

کلیسای جامع کازان

کلیسای جامع کازان یکی از کلیساهای ارتدوکسی روسیه است و به بانوی کازان، محترم ترین نماد کشور روسیه تعلق دارد. این کلیسا در سالهای ابتدایی ۱۸۰۰ به عنوان نمادی برای پیروزی بر جنگ با ناپلئون ساخته شد.

 

شب های روشن سن پترزبورگ

امکان ندارد سخن از روسیه و سن پترزبورگ به میان بیاید و سخنی از شب های روشن و فراموش نشدنی این شهر نباشد. تقریبا بسیاری هر ساله برای دیدن این پدیده زیبا به این شهر سفر می کنند. هر چند این پدیده تنها در این شهر اتفاق نمی افتد؛ اما گرگ و میش هوا در شهر خیال برانگیز سن پترزبورگ و در کنار رودها، مجسمه ها، ساختمان های باشکوه و ساحل دیدنی این شهر، آن را بسیار خاص و خواستنی کرده است.

فرودگاه بین المللی پولکوفو دارای ۲ ترمینال برای پروازهای داخلی و خارجی بوده و در فاصله ۱۷ کلیومتری از مرکز شهر قرار گرفته است.  رفت و آمد در شهر سنت پترزبورگ با استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار ساده و راحت می باشد. شهر دارای مترو، تراموا، اتوبوس، و مینی بوسهایی بنام ماشروتکا برای جابجایی مسافرین می باشد. همچنین تاکسی های زیادی در شهر در حال تردد می باشند. پیشنهاد میشود حتما نرخ کرایه را از قبل با آنها طی کنید.

در همه‌ی شهرهای توریستی و در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری، فروشندگان خیابانی سعی می‌کنند به عناوین مختلف کالاهای خود را به گردشگران بفروشند. این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از کالاهای ارائه شده توسط این فروشندگان دوره‌گرد، کالاهای بی‌کیفیت چینی است. پس، اگر مجموعه‌ی عروسک‌های ماتروشکا را با قیمتی خیلی پایین در بساط دست‌فروش‌ها دیدید، ذوق‌زده نشوید و قبل از خرید حتما کیفیت آن را به دقت بررسی کنید. چه بهتر که محصولات تولید داخلی روسیه را بخرید و از این طریق سهمی در گردشگری مسئولانه داشته باشید.

شبکه های اجتماعی
مرکز تماس

021-88400006