TOFEL (Test Of English as a foreign Language)
آزمون زبان انگلیسی بین المللی

آزمون تافل در استانبول ترکیه

آزمون تافل چیست؟

آزمون تافل یکی  از معتبرترین آزمون های تعیین سطح زبان انگلیسی در دنیا به شمار می رود. موسسه ETS مسئول برگزاری آزمون تافل در نقاط مختلف جهان است.  آزمون آزمون تافل جهت ارزیابی مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن شرکت کنندگان غیر انگلیسی زبان برگزار می شود.

آزمون تافل یک آزمون معتبر جهانی است که مهارت های زبان انگلیسی داوطلبان برای استفاده در محیط آکادمیک را ارزیابی می کند. یکی از اصلی ترین اهداف شرکت در آزمون تافل در ترکیه، اخذ ویزای دانشجویی است. ارائه مدرک تافل برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اکثر کشورها از جمله ترکیه ضروری میباشد از این آزمون می توان جهت ثبت نام در مقاطع تحصیلی مختلف از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری استفاده کرد.

راهنمای مراحل گام به گام ثبت نام آزمون تافل در خارج کشور
 نحوه ثبت نام آزمون تافل در خارج کشور شرح داده می‌شود:

گام اول: ثبت در سایت ETS در بخش TOEFL

1.به وبسایت ETS بروید و بر روی گزینه “Login/Register” در قسمت بالا سمت راست صفحه کلیک کنید.

2- گزینه TOEFL را جهت ایجاد حساب کاربری تافل انتخاب کنید

3- در قسمت پایین صفحه سمت چپ رفته و گزینه Create account را انتخاب کنید.

4- در این قسمت بایستی اطلاعات شخصی ، محل تولد وزندگی خود را وارد کنید و به تمامی گزینه‌های دارای ستاره پاسخ دهید. پس از ارائه اطلاعات، بر روی گزینه next در قسمت پایین و چپ صفحه کلیک کنید.

7- نام کاربری و رمز عبور را ایجاد کنید. نام کاربری بایستی منحصر به فرد باشد و رمز عبور نیز باید شامل حروف بزرگ A-Z ، حروف کوچک a-z، اعداد 0-9 و نشانه‌هایی مانند !@#$%^&*() باشد و همچنین باید شامل 8 تا 16 کاراکتر یا حرف باشد. پس از پاسخ به سوال امنیتی، بایستی با قوانین و شرایط ETS موافقت کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

8- اطلاعاتی که وارد کرده‌اید را بررسی کرده و صحت آن‌ها را تایید کنید. در صورت نیاز به تغییر اطلاعات، بر روی گزینه “edit” کلیک کنید. پس از ایجاد حساب کاربری نام، تاریخ تولد و جنسیت قابل تغییر نمی‌باشند. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات وارد شده دقیقا با مدارک هویتی که با خود به مرکز آزمون آورده‌اید مطابقت داشته باشند. پس از بررسی اطلاعات، برای ادامه بر روی گزینه Submit کلیک کنید.
در صورت موفقیت‌آمیز بودن روند ثبت اطلاعات، حساب کاربری شما ایجاد خواهد شد. برای پایان روند ثبت نام بر روی گزینه “Sign in to continue” کلیک کنید

گام دوم: ثبت نام آزمون تافل و مشخص کردن زمان و مکان آزمون

پس از ایجاد حساب کاربری، می‌توانید برای آزمون برنامه‌ریزی کنید. در این مقاله از کشور ترکیه به عنوان مثال استفاده شده است. البته راهنمایی ذکر شده در این مقاله برای هر کشوری که دارای مرکز آزمون تافل باشد، کاربرد دارد.

1.وارد حسابی شوید که قبلا ایجاد کرده‌اید. نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کرده و بر روی گزینه “Sign in” کلیک کنید.
2.پس از ورود، به صفحه My TOEFL home راهنمایی خواهید شد. در این قسمت می‌توانید برای آزمون ثبت نام کرده، نمرات خود را ارزیابی کرده و برای آزمون آماده شوید. جهت ثبت نام برای آزمون، گزینه “Register/ Find Test Center, Dates” را انتخاب کنید.
3.آزمون مورد نظر و شهری که می‌خواهید در آنجا آزمون دهید را انتخاب کنید. می‌توانید در منزل در آزمون شرکت کنید. به این منظور به رایانه دارای سیستم عامل ویندوز یا Mac OS، اینترنت قوی، وب کم (Web Cam)، میکروفون و اتاق دارای شرایط مناسب (ساکت و دارای نور کافی) نیاز دارید
4.دوره دو ماهه مورد نظر برای شرکت در آزمون را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه “ Continue” کلیک کنید.
توجه داشته باشید که پس از کلیک بر روی گزینه ادامه، بایستی ثبت نام را در 20 دقیقه به پایان برسانید. شما بایستی مدارکی مانند گذرنامه و اسناد هویتی را در کنار خود داشته باشید و اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و از صحت آن اطلاع حاصل کنید.

5.شما می‌توانید آزمون را بر اساس تاریخ و محل در شهر مورد نظر خود، انتخاب کنید. پس از یافتن آزمون بایستی بر روی گزینه “show test times and register” در قسمت نتایج جستجو کلیک کنید.
6.شما می‌توانید در این قسمت، صندلی‌های موجود و زمان برگزاری آزمون را مشاهده کنید. در صورت موافقت با زمان و مکان برگزاری، برای ادامه می‌توانید بر روی گزینه Register کلیک کنید.
7.پیش از ثبت نام برای آزمون، مراحل مختلفی بایستی طی شوند. پس از آغاز ثبت نام، از دکمه back استفاده نکنید. شما بایستی موارد مربوط به اطلاعات هویتی را بررسی کرده و مرکز برگزاری آزمون و مرکز دریافت‌کننده نمرات آزمون را انتخاب کنید، به اطلاعات زمینه‌ای پاسخ داده و در نهایت اطلاعات وارد شده را بررسی کنید و هزینه آزمون را بپردازید. اطلاعات موجود در این صفحه را خوانده و سپس با شرایط مورد نظر موافقت کرده و بر روی گزینه “next” کلیک کنید.
8.اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. این اطلاعات برای تافل iBT یا تافل Essential به محل برگزاری آزمون بستگی دارد. توصیه می‌شود که گذرنامه و کارت ملی را در زمان ثبت نام به همراه داشته باشید. همچنین می‌توانید از گواهینامه رانندگی نیز استفاده کنید. ولی گواهینامه به اندازه گذرنامه و کارت ملی دارای اهمیت نمی‌باشد. سپس بر روی گزینه next کلیک کنید.
9.اطلاعات شخصی خود را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را ویرایش کنید. سپس بر روی گزینه “next” کلیک کنید.

گام سوم: پرداخت هزینه‌های آزمون تافل در استانبول


پرداخت هزینه تافل آخرین گام در ثبت نام تافل در خارج از کشور است. تا زمانی که هزینه آزمون را پرداخت نکنید ثبت نام شما تمام نمی‌شود و زمان شما ممکن است به یک فرد دیگر داده شود.  کارشناسان ما هزینه پرداخت شما را انجام میدهند بعد از پرداخت  هزینه آزمون  صندلی مورد نظر برای آزمون تافل در خارج از کشور را رزرو کنید. اطلاعات وارد شده بایستی صحیح باشند.
 

آزمون تافل ، آزمون تافل در ترکیه ، آزمون تافل در استانبول ، ثبت نام آزمون تافل در ترکیه ، ثبت نام آزمون تافل در استانبول َ، خدمات آزمون تافل در استانبول

شبکه های اجتماعی
مرکز تماس

021-88400006