آزمون تلک (The European Language Certificates)

آزمون تلک در استانبول ترکیه

آزمون تلک آلمان (TELC) چیست؟
یکی از آزمون‌های مهم تعیین سطح زبان آلمانی، آزمون تلک است که مدرک آن مورد تایید سفارت آلمان ، اتریش  و کلیه دانشگاه‌های آلمان می‌باشد. که مخفف (The European Language Certificates) میباشد این آزمون از دو بخش کتبی و شفاهی تشکیل شده است که هر یک دارای قسمت‌های مخصوص و مدت زمان خاصی می‌باشد. این آزمون در بیش از 3000 مرکز در سراسر جهان برگزار می‌گردد که سطح زبان آلمانی را نشان می‌دهد.

مهارت‌های  ارزیابی شده آزمون تلک:
 این آزمون، مهارت‌های مختلفی مثل خواندن، نوشتن، مکالمه، شنیداری و درک مطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نمره دقیقی در هر بخش به افراد داده می‌شود تا سطح زبان آلمانی به طور دقیق تعیین گردد.

مدت  اعتبار آزمون تلک آلمان:
 آزمون تلک مانند سایر آزمون‌های زبان آلمانی همچون گوته از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است و مدت زمان اعتبار آن همیشگی می‌باشد یعنی هر زمانی که تمایل داشته باشید می‌توانید به دانشگاه‌ها و یا مراکز کاری ارائه نمایید. ولی برخی از مراکز آموزشی، اعتبار آن را 2 تا 5 سال تعیین می‌نمایند. از این رو لازم است راجع به قوانین مقصد مورد نطرتان اطلاعات کافی داشته باشید.

سطوح آزمون تلک TELC

سطح A1
این سطح ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین سطح زبان آلمانی است که از طریق یادگیری این سطح، می‌توان به آسانی خود را به دیگران معرفی نمود. این سطح از زبان برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، مناسب و کافی است.

سطح A2
این سطح از آزمون زبان آلمانی تلک، برای کسانی مناسب است که هدف ارتقا و پیشرفت زبان آلمانی را دارند و تا زمانی ادامه می‌یابد که فرد می‌تواند در مورد موضوع غیر تخصصی صحبت نماید. افرادی که در این سطح هستند در مورد موضوعات مختلف به مباحثه می‌پردازند.

سطح B1
ارائه مدرک آزمون زبان آلمانی تلک در سطح B1 ، از جمله مواردی است که برای مهاجرت و دریافت اقامت به کشور آلمان دریافت می‌کنند. این سطح برای دانشجویان و بسیاری تخصص‌ها مناسب است.

سطح B2
در این سطح، تمامی 4 مهارت به شکل پیشرفته‌ای مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد و هیچ گونه محدودیت سنی ندارد. این سطح از زبان برای پزشکان و پرستارانی که قصد مهاجرت دارند ، ضروری است.

سطح C1
این سطح از زبان برای کسانی که قصد دریافت ویزا یا اقامت دائم را دارند ضروری است. سطح C1 به عنوان سطح پیشرفته در زبان آلمانی شناخته می‌شود.

سطح C2
میزان مهارت در این سطح برای کسانی است که هیچ گونه محدودیتی در درک مقالات علمی پژوهشی ندارند و زبان آلمانی را به طور کامل فرا گرفته‌اند

مراحل آزمون تلک

آزمون کتبی 
یکی از بخش‌های مهم، آزمون کتبی است که شامل بخش شنیداری، نوشتاری و درک مطلب می‌باشد. در هریک از این سه بخش میزان توانایی افراد در هنگام خواندن، نوشتن و شنیدن مطلب ارزیابی می‌گردد. 

آزمون شفاهی 
این آزمون بین دو داوطلب به مدت 15 دقیقه انجام می‌شود که سطح زبان افراد در گروه‌های مختلف قرار می‌گیرد. براساس برگه‌ای که به فرد داده می‌شود لازم است بتواند مکالمه درست و دقیقی با طرف مقابل انجام دهد. این بخش شامل انتخاب موضوع، حل مساله و بحث آزاد می‌باشد.

شبکه های اجتماعی
مرکز تماس

021-88400006