آزمون گوته
آزمون گوته در ترکیه
آزمون گوته در استانبول

آزمون زبان آلمانی گوته (GOETHE)

 
آژمون گوته (Goethe) یک موسسه فرهنگی در آلمان است که در سراسر جهان فعالیت می کند. امتحان گوته در سطوح مختلف از جمله A1، A2، B1، B2 ،C1 ،C2 با توجه به نیاز شرکت کننده ها برگزار میشود. این آزمون آلمانی برای نوجوانان و بزرگسالان است؛ که دراکثر کشور های جهان همچون ایران نیز تحت نظارت مستقیم سفارت آلمان برگزار میشود.
گاهی اوقات به دلیل شلوغ بودن سنتر های آزمون در ایران بیشترمتقاضیان برای تسریع در روند آزمون در کشور های همسایه همچون ترکیه (آنکارا و استانبول و ازمیر)، آذربایجان (باکو) و گرجستان (تفلیس) نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام میکنند. این آزمون برای نیاز افراد اعم از شغلی، دانشجویی، مهاجرتی و… برای مهاجرت به کشور آلمان برگزار میشود. پرداخت هزینه ثبت نام این آزمون در خارج از کشور باید با استفاده از کارتهای بانکی بین المللی صورت پذیرد.
GOETHE-INSTITUT_0
آزمون گوته استانبول ترکیه

آزمون گوته چیست؟
جهت دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی و همچنین مهاجرت کاری به آلمان شرایطی در نظر گرفته شده است که یکی از مهم ترین شروط آن یادگیری زبان آلمانی می باشد.  افراد برای پذیرش تحصیلی و اشتغال در کشور آلمان، نیازمند دانش زبانی این کشور می باشند، چرا که برقراری ارتباط از طریق زبان مادری این کشور یکی از الزامات سیستم آموزشی و شغلی آلمان است.

سطوه زبان آلمانی

A1

این سطح از زبان آلمانی بسیار محدود است. افرادی با این سطح تکیه زیادی بر عبارت های آماده و از پیش حفظ شده دارند. شاید این افراد بتوانند در سطح پایه یک فرم را با اطلاعات شخصی به زبان آلمانی پر کنند و در صورتی که شخصی با سرعت خیلی کم آلمانی صحبت کند آن را متوجه شوند، اما به شکل کلی این سطح بسیار مبتدی به شمار می رود.

A2

افرادی که در آزمون گوته A2 شرکت می کنند و در این سطح هستند، در واقع تازه شروع به سعی برای ارتباط برقرار کردن به زبان آلمانی به شکل مستقل کرده اند. احتمالا این افراد متوجه اکثر نوشته ها و گفته های آلمانی در سطح روزمره و نه چندان پیشرفته می شوند.
در مکالمه آلمانی، این افراد می توانند کمی فراتر از سطح کاملا مبتدی بروند و به معرفی خود و دیگران، توصیف خود و دیگران، و گفتن این که چه چیزی یا چه کاری را دوست دارند یا دوست ندارند بپردازند.

B1

افرادی که دارای این سطح از زبان آلمانی هستند، توریست های فوق العاده ای به شمار می روند! این افراد می توانند اکثر موقعیت ها و مسائلی که ناگهان در زمان سفر برایشان به وجود می آید را به خوبی حل و فصل کنند. آنها می توانند متن هایی که پیچیدگی زیادی ندارند و راجع به موضوعات آشنا هستند را متوجه شوند. شاید همچنان برای این افراد فهم کامل محتوای native و واقعی آلمانی از جمله فیلم ها و آهنگ ها دشوار و گاها غیرممکن باشد، اما می توانند در مکالمات عادی گلیمشان را از آب بیرون بکشند

B2

از این سطح اوضاع بهتر می شود. یک فرد با سطح تسلط خوب B2 آلمانی می تواند به شکل روان صحبت و به آلمانی مکالمه کند.این افراد مشکلات کمی در درک مطلب آلمانی و متوجه شدن مکالمات و صحبت ها دارند، گرچه ممکن است در مباحثی که برایشان ناآشناست، نیاز داشته باشند فرد مقابل گاها آرام تر صحبت کند یا بعضی موارد را تکرار کند. این افراد معمولا می توانند در رابطه با موضوعاتی که راجع بهشان اطلاعات دارند درست و به مدت نسبتا طولانی صحبت کنند و معمولا مشکلی در آماده سازی ارائه به زبان آلمانی و ارائه کردن آن، و همچنین گزارش های نوشتاری کوتاه به این زبان ندارند.

C1

افرادی که در سطح C1 زبان آلمانی قرار دارند شاید نسبت به سطح C2 نیاز بیشتری به توضیح عبارات داشته باشند و نتوانند کلمه دقیق را به کار ببرند؛ مثال فارسی آن این می شود که فرد به جای استفاده از عبارت “سبزیجات ریشه ای” از “سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کند” استفاده می کند

C2

افرادی که در این سطح از زبان آلمانی قرار دارند دایره واژگان فوق العاده گسترده ای دارند که می تواند به ده ها هزار واژه برسد! این افراد فرهنگ کشور آلمان و کلمات و عباراتی که به فرهنگ آلمانی برمی گردند را متوجه می شوند و در مواقعی که کلمه دقیق را برای یک چیز ندانند می توانند از یک مترادف استفاده کنند و نزدیک ترین مفهوم را بیان کنند. توجه کنید که این سطح لزوما به این معنا نیست که فرد معمولا در سطح یک آلمانی زبان قرار دارد، معمولا رسیدن به چنین سطح و استادی در زبان آلمانی نیاز به سال ها تلاش و مطالعه و تمرین دارد.

شبکه های اجتماعی
مرکز تماس

021-88400006